ابهامات پیرامون پرواز هواپیماهای قطری در آسمان ایران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




سرویس اقتصادی «فردا»: موضوع ورود هواپیماهای قطری به پروازهای داخلی که چندی پیش از سوی وزیر راه با هدف افزایش رقابت و کاستن از مشکلات فعلی صنعت هوائی مطرح شد، با گذشت حدودا دو ماه از طرح این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام است و هرچند خبرهایی مبنی بر احتمال منتفی شدن این طرح به دلیل مخالفت های صورت گرفته از سوی ایرلاین های داخلی شنیده می شود اما وزیر راه و مسئولان هوایی تاکنون اظهارنظری در مورد منتقی شدن این طرح نکرده اند.

ورود هواپیماهای قطری به خطوط هوایی کشور از اواخر مهرماه مطرح شد و براساس آن قرار بود  تا 70 پرواز در آسمان ایران، توسط شرکت هواپیمایی قطری انجام شود. همچنین پیشنهاد شده بود که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می‌آید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر برده و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد.

براین اساس، هواپیماهای قطر باید تحت نام یکی از چهار شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان، هما و نفت پرواز کنند و بلیت آنها از طریق این چهار شرکت به فروش برسد، و از آنجا که قرار بود این هواپیماها با سوخت 700 تومان فعالیت کنند قیمت بیلت های این پروازها تا 25 درصد افزایش یابد.
 
 اما در شرایطی که رایزنی ها برای ورود هواپیمایی قطر به ایران هر روز قوت می گرفت  شرکت‌های هواپیمایی داخلی با نامه‌نگاری با وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم حضور این هواپیمایی در ایران شدند. انجمن شرکت های هواپیمایی چندین نامه به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد و درباره عواقب ورود این شرکت هواپیمایی به ایران هشدار داد. این نامه ها تنها پیرامون حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبود و مسایلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند.

هرچند با بالا گرفتن تنش ها بین وزارت راه و شرکت های هواپیمایی داخلی احتمال منتفی شدن این طرح بیش از گذشته قوت گرفته اما مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تفاهمنامه بین وزارت راه ایران و شرکت هوایمایی قطر پیش از این منعقد شده است احتمال منتفی شدن این موضوع را رد می کند.

وی در گفت و گو با «فردا» گفت: نگاه ما در صنعت هوایی باید یک نگاه دراز مدت باشد نه کوتاه مدت، و در این نگاه دراز مدت باید زمینه حضور بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را فراهم کنیم تا مشکلات و نواقص بخش دولتی در این بخش مرتفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بالا بودن عمر ناوگان هوایی کشور، تاکید کرد: طبق برنامه چهارم توسعه سن ناوگان هوایی کشور باید به زیر 15 سال می رسید اما در حال حاضر تقریبا 5 /22 سال است و این موضوع احتمال وقوع سوانح و حوادث هوایی در کشور را بالا برده است.

وی با تاکید براینکه این شرکت قطری تحت نام شرکت های داخلی فعالیت خواهد کرد، ادامه داد: هواپیماهایی که در حال حاضر در ناوگان هوایی مورد استفاده قرار می گیرند فرسوده و قدیمی هستند و این امر موجب بی اعتمادی مردم به این صنعت شده است، ورود هواپیماهای جدید و به روز موجب خواهد شد مردم بار دگیر به ناوگان حمل و نقل اعتماد کرده و رونق این صنعت را شاهد باشیم.


این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین برخی خبرها مبنی بر مذاکره با چند شرکت روسی برای خرید هواپیما را در جهت منتفی شدن این تفاهمنامه ندانست و گفت: امیدواریم شرکت های داخلی نیز به مزیت های چنین پروژه ها و سرمایه گذاری هایی واقف باشند و در جهت رونق و کارآیی صنعت هوایی کشور گام بردارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : جواد طوفانی